Hoppa till innehållet

Vanliga frågor

Beställa

Går det inte att beställa på hemsidan?

Om du inte kan lägga en beställning efter flera försök (prova en annan betalningsmetod, webbläsare, enhet) ska du kontakta oss på support@rejsegear.dk, tel 93 83 07 74 eller på chatten i det nedre högra hörnet under normal arbetstid .

Leverans

Vilka länder skickar du till?

För närvarande är vi specialiserade på den danska marknaden - men om du vill leverera till ett annat skandinaviskt land kan du kontakta oss för att göra ytterligare arrangemang.

Hur mycket kostar frakten?

Vi har en fast låg fraktkostnad på 39 DKK.

Beställer du över 499 DKK får du fri frakt.

Vi levererar med Post Danmark, GLS, Bring och UPS. Om du har specifika krav på leverans kan du lämna en kommentar på din beställning.

När får jag varorna jag har beställt?

Vi strävar efter att hålla en leveranstid på 1-3 arbetsdagar. Majoriteten av beställningarna skickas första arbetsdagen efter beställning. Ett urval av våra produkter skickas från ett fjärrlager, som vanligtvis har 1-2 arbetsdagar extra i lager.
Alla leveranstider anges på alla produktsidor.

Vid kombination av flera produkter kan det finnas behov av en delad beställning. Det innebär att vi skickar varor separat. Det påverkar dig inte på något sätt annat än att du helt enkelt får mer än ett paket (vid olika tidpunkter)

Går det att hämta varor?

Nej, det går tyvärr inte att hämta eller handla på vår adress.

Jag har inte fått mitt paket?

Om du ännu inte har mottagit din beställning efter 5 arbetsdagar bör du kontakta oss på support@rejsegear.dk så att vi kan undersöka saken. I de flesta fall blir det en enkel försening – men vi utreder gärna ärendet för att säkerställa en snabb och problemfri leverans.

Kan jag få min beställning levererad någon annanstans?

Ja! Du kan alltid få din beställning levererad någon annanstans än betalningsadressen.

När du gör en beställning markerar du bara rutan "Skicka till en annan adress?" och ange önskad adressinformation

Beställa

Kan jag ändra min beställning?

Vi kan ändra din beställning ända fram till leveranstillfället. Om din beställning ännu inte har behandlats kommer vi att annullera den så att du kan lägga en ny beställning med dina önskade varor. Om din beställning redan har skickats kan du endast ändra din beställning genom att returnera varan och lägga en ny beställning.

Jag har inte fått köpbekräftelse pr post

Om du inte har fått ett enda mejl från oss, men pengar har dragits från ditt konto bör du kontakta oss omgående så att vi kan ta reda på vad som har hänt med din beställning.

Vad är den aktuella statusen för min beställning?

Tyvärr har vi ingen plats på hemsidan där du kan kontrollera din nuvarande status på beställningen. Du kan dock räkna ut det utifrån om du har fått 1 eller 2 mejl från oss (kvitto och "din beställning är på väg")

Om du bara har fått ett kvitto har vi ännu inte behandlat din beställning.

Om du har fått ett kvitto OCH vårt mail om att ditt paket är på väg till dig har vi behandlat din beställning och levererat den till paketcentralen.

Du kan alltid kontakta oss på chatten i det nedre högra hörnet eller via e-post - support@rejsegear.dk - så ger vi gärna ytterligare information om den specifika statusen för din beställning.

Hur vet jag att min beställning har godkänts?

När du har lagt en beställning hos oss får du automatiskt en bekräftelse på din beställning. Vi kommer sedan att behandla din beställning och skicka ett nytt e-postmeddelande med en orderbekräftelse.

Om RejseGear.dk

Vem ligger bakom RejseGear.dk?

RejseGear.dk startades av Mikkel och Marcus, som i början av 2015 letade efter reseutrustning. Det visade sig snabbt att det inte fanns någon webbutik som kunde täcka behovet – och därmed startades idén till RejseGear. Sortimentet utökas hela tiden och nya produktkategorier kommer också att öppnas upp som kan hjälpa till att täcka produktbehovet helt för resenärer i Danmark.

Så kort och gott – planen är att om du behöver utrustning till resan – ska du kunna hitta den hos oss!

Har du ett fysiskt företag?

Nej, vi har tyvärr ingen fysisk butik (ännu).

Tyvärr innebär detta också att du inte har möjlighet att testa våra resväskor innan du köper dem. Däremot kan du njuta av våra högkvalitativa produktbilder - och om du behöver se ytterligare bilder på en specifik resväska/väska kan du skicka ett mejl till support@rejsegear.dk så ser vi till att du kan se lite närmare produkten.

Dessutom är vi självklart alltid redo att hjälpa dig på rätt väg om du skulle behöva hjälp. Du kan fånga oss på chatten i det nedre högra hörnet eller via e-post. Vilka frågor du än har, vi kommer att göra vårt bästa för att hjälpa dig!

Produkter

Är måtten på resväskor ute eller inne?

Externa mått.

Anledningen till att vi anger yttermått är för att ta hänsyn till att resväskans mått kan samordnas med t.ex. en bagagelucka i en bil. Dessutom är det såklart också viktigt i förhållande till riktlinjer för kabinväskor. Dessa mäts också utifrån de externa mätningarna.

Hur låser jag upp min resväska?

När du får en resväska från RejseGear.dk är den vanligtvis utrustad med ett TSA-lås. Du kan känna igen TSA-låset på den karakteristiska röda fönsterlogotypen.

Din startkod är 0-0-0

På alla våra resväskor är startkoden 0-0-0.

När du har ställt in den på 0-0-0 klickar du in knappen eller drar den åt sidan (beroende på modell).

Du kan sedan ställa in din egen kod.

Vi hänvisar till vår guide om TSA-låset här

Var är nyckeln till min resväska?

Din resväska kommer inte med nyckel, även om det finns ett nyckelhål på TSA-låset. Anledningen till att detta nyckelhål sitter på låset är att TSA-anställda (Transportation Security Administration i USA) kan öppna ditt bagage om de misstänker innehållet.

Det är inget som kommer att påverka dig om du inte reser i USA (och de kontrollerar ditt bagage utan att du är närvarande).

Självklart låser du upp resväskan normalt med en tresiffrig kod – utan att använda nyckel.

7 års EPIC® UNLIMITED ARMOR™-garanti

EPIC resväskor som har denna garanti täcks helt av EPIC UNLIMITED ARMOR under en lång period på 7 år - från inköpsdatumet. Det betyder att om din resväska skulle gå sönder av någon anledning - även om en tredje part gör det (t.ex. ett flygbolags hantering av resväskor) - täcks den kostnadsfritt av EPIC. Oavsett var i världen du är.

Om din specifika resväska har utgått från EPIC:s sortiment förbehåller de sig rätten att ersätta den med en ny produkt av motsvarande värde. Garantin täcker även externa komponenter (förutom det yttre skalet) i 7 år.

Denna garanti täcker inte normalt slitage och mindre skador på din resväska eller dess komponenter – precis som den inte täcker om din resväska eller dess innehåll blir stulet.

För att undersöka dina garantialternativ mer i detalj bör du kontakta support@rejsegear.dk eller direkt till EPIC på info@epictravelgear.com. Denna garanti gör inte intrång i dina konsumenträttigheter hos oss.