Villkor
Allmän information
Reseutrustning ApS
CVR-nummer 44480638
Mårslet Byvej 16
8320 Maarslet
E-post: support@rejsegear.dk
Telefon: 93 83 07 74
(Om vi inte är i telefon, vänligen skicka ett e-postmeddelande)
Betalning
På RejseGear.dk accepterar vi betalning med VISA, VISA Electron, Mastercard och JCB. När du har gjort en betalning dras pengarna inte från ditt konto förrän varan har skickats.
Betalning på RejseGear.dk sker via QuickPay.
Anledningen till att vi använder QuickPay är att det inte finns några dolda avgifter. Detta ger dig – kunden – en bättre upplevelse och service på vår webbplats. När du gör en betalning sker den på en intern sida med SSL-skydd, så all din data är krypterad och säker.
Reservation av belopp Om du betalar med ett internationellt betalkort reserveras beloppet omedelbart. Pengarna reserveras på ditt kort eller konto tills:
- Vi drar av beloppet när vi skickar varan, eller
- Pengarna kommer att frigöras enligt avtalet med din kortutgivare. Du kan läsa mer om reglerna för just ditt kort från din kortutgivare.
Du kan också betala med AnyDay.io
Med Anyday kan du dela upp din betalning. Du betalar den första delbetalningen när varan levereras, och resterande belopp betalas av under de följande 3 månaderna. Anyday är gratis för dig så länge du betalar i tid. Med Anyday får du ett konto som du kan använda i alla webbutiker som erbjuder betalning via Anyday. Läs villkoren för Anyday här: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper
Leverans
Vi levererar produkter i hela Danmark.
Vår leveranstid är 1-3 arbetsdagar, beräknad från första arbetsdagen efter beställningsdatum. Detta baseras på vårt samarbete med vårt eget lager och fjärrlager.
Vissa produkter som säljs i webbutiken finns inte tillgängliga i vårt eget lager, och därför kan du förvänta dig en leveranstid på 1-2 arbetsdagar längre om du beställer en kombination av en produkt i ett fjärrlager och en produkt i vårt lager.
Alla leveranstider är specifika för de specifika produkterna.
För tryckta resväskor kan leveranstiden vara upp till 21 arbetsdagar.
Det kan ta 3–14 arbetsdagar för specialbeställningar att anlända. Detta anges på produktsidan.
Resväskor med tryck (namn) kan ta 7–21 arbetsdagar att skickas.
Dessutom vill vi påpeka att utvalda resväskor skickas från avlägsna lager, och du kan därför förvänta dig en något längre leveranstid (vanligtvis inte mer än en eller två extra dagar).
Vi använder PostNord, GLS, UPS och Bring to ship-produkter.
Om du upplever en längre försening, eller misstänker att varan inte kommer att dyka upp alls, bör du kontakta oss så vidarebefordrar vi din ursprungliga beställning utan extra kostnad.
Fraktpriset är satt till 39,00 DKK – om du gör en beställning på 499,00 DKK eller mer får du gratis leverans till närmaste paketbutik eller postkontor.
Du har möjlighet att köpa hemleverans på beställningar över 499,- för ytterligare 50,-.
Vi levererar till följande länder: Danmark
Daglig leverans
Om leverans samma dag anges på produkten gäller detta för den specifika produkten. Om produkten ingår i en kombination av flera produkter gäller den längsta angivna leveranstiden. Leverans samma dag gäller endast för köp på arbetsdagar - d.v.s. gäller inte på helger.
Priser i webbutiken
Alla priser som anges i webbutiken är inklusive moms och exklusive frakt. Vi uppdaterar priserna dagligen och därför kan priserna på våra produkter variera från dag till dag.
Vid förseningar, restnoteringar eller slut i lager strävar vi efter att informera dig så snart som möjligt och vad vi kan göra åt det.
Prisfel
Om ett pris är uppenbart felaktigt och du rimligen borde ha upptäckt detta, är vi inte skyldiga att leverera produkten i fråga till det felaktiga priset.
Ansvarsfriskrivning:
Vi är endast ansvariga så länge det följer av dansk lag.
Garanti på utvalda produkter
Många av våra resväskor levereras med tillverkargaranti. Om det finns en garanti på produkten kan du se den på sidan för respektive produkt. Alla garantier fungerar inte på samma sätt – och därför täcker de bara om din produkt uppfyller kriterierna för garantin. Det är ditt eget ansvar att läsa på om garantin för varje produkt. Du kan läsa om våra individuella garantier från olika tillverkare i vår FAQ.
Om du är osäker på om din önskade resväska har någon tillhörande garanti kan du kontakta oss på support@rejsegear.dk.
Kombinationer av erbjudanden
Tyvärr erbjuder vi inte kombinationer av erbjudanden. Rabattkoder gäller inte i kombination med andra rabattkoder som standard. Det kan dock finnas undantag där det tydligt anges hur rabattkoden fungerar.
30 dagars ångerrätt
Som konsument har du 30 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.
Ångerfristen löper ut 30 dagar efter den dag du mottagit din vara. Om du har beställt flera olika varor i samma köp, men de levereras styckvis, löper perioden från den dag du mottagit den sista varan.
Tidsfristen innebär att du har 30 dagar från mottagandet på dig att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett e-postmeddelande till support@rejsegear.dk eller använda vårt standardformulär för ångerrätt , som du hittar bifogat orderbekräftelsen. Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varorna utan att också meddela oss.
Avbokning av del av köpet
Om du har köpt flera varor från oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köptes i en och samma beställning. Observera att du inte får återbetalning för fraktkostnader om du avbryter en del av ditt köp.
Återvända
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att returnera varan till oss (tillsammans med en kopia av din orderbekräftelse).
Du ansvarar för eventuella kostnader i samband med din retur.
Här kan du skapa en retur och beställa returfrakt.
Här är vår returblankett, som måste bifogas den/de returnerade produkten/produkterna.
Ingen ångerrätt
Leverans av varor som är tillverkade enligt dina specifikationer eller har fått en distinkt personlig touch – d.v.s. varor som du har fått tryckt på.
Varans skick när du returnerar den
Om produkten har förlorat i värde och detta beror på att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa produktens art, egenskaper och funktion, kan du bara få tillbaka en del av inköpspriset. Hur mycket du kan få tillbaka beror på produktens kommersiella värde och i vissa fall kan detta innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.
Vi rekommenderar att du returnerar varan i originalförpackningen. Om denna förpackning saknas kan det leda till värdeminskning av varan.
Återbetalning av köpeskillingen
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan har minskat i värde drar vi av det belopp du är ansvarig för.
Vi återbetalar alla betalningar vi mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (detta gäller inte extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransmetod än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder), senast 30 dagar från den dag då vi mottagit din anmälan om att du vill avbryta avtalet. Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har avtalat annat.
Vi kan komma att hålla inne betalningen tills vi har mottagit varan, såvida du inte skickar oss dokumentation som visar att du har returnerat den.
Varan skickas till:
Reseutrustning ApS
Mårslet Byvej 16
8320 Maarslet
Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.
Du kan också avbryta ditt köp genom att meddela oss och lämna in det personligen till ovanstående adress. Detta är dock endast möjligt efter överenskommelse i förväg.
Företagsköp hos RejseGear
Vi erbjuder inte ångerrätt för B2B-avtal hos RejseGear. Likaså förkortas ångerrätten till 3 månader för B2B-avtal hos RejseGear. Detta omfattar tillverkningsfel och andra fel i produktionen av våra produkter (komponentfel).
Rätt att klaga
När du handlar hos oss som konsument gäller den danska köplagens regler för köp av varor.
Det innebär att du har 24 månaders garanti. Kontakta oss innan du skickar varan.
Om din reklamation är berättigad innebär det att du antingen kan få varan reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller rabatt på priset – beroende på den specifika situationen.
Du måste reklamera inom "skälig tid" efter att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäcktes, kommer reklamationen alltid att vara i rätt tid.
Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan måste alltid returneras i korrekt förpackning.
Kom också ihåg att få ett kvitto på frakten så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.
Varan skickas till:
Reseutrustning ApS
Mårslet Byvej 16
8320 Maarslet
Kontakta oss via telefon eller e-post innan du använder din klagomålsrätt och beskriv ditt problem så detaljerat som möjligt. Detta kommer att göra hela processen mycket enklare.
Integritetspolicy
För att du ska kunna ingå avtal med oss på RejseGear.dk behöver vi följande information från dig:
▪ Ditt namn
▪ Din adress
▪ Telefonnummer
▪ E-postadress
Vi registrerar och lämnar ut de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varorna till dig.
Personuppgifterna registreras hos RejseGear ApS och lagras i fem år, varefter informationen raderas.
Vi samarbetar även med ett antal andra företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar endast information för vår räkning och får inte använda den för egna ändamål.
Vi samarbetar endast med personuppgiftsbiträden i EU eller i länder som kan ge adekvat skydd för din information.
Personuppgiftsansvarig på RejseGear.dk är: Marcus Forsberg, ansvarig för försäljning, marknadsföring och datahantering.
Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi behandlar om dig.
Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den korrigerad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du begär det. Detta kan till exempel vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga för det ändamål för vilket vi skulle använda dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på support@rejsegear.dk
Småkakor
På RejseGear.dk använder vi cookies. Cookies används av oss för att optimera vår webbplats och webbplatsens funktionalitet, så att besöket blir så enkelt och smärtfritt som möjligt för kunden – det är du.
Du kan själv ta bort cookies från din dator om du inte vill att de ska användas. Du kan ta reda på hur du gör detta genom att göra en enkel Google-sökning efter "ta bort cookies från webbläsaren", eftersom detta görs på olika sätt beroende på din webbläsare.
Statistik
Vi använder loggstatistik på RejseGear.dk. Detta görs via Google Analytics, som samlar in information om besökare och sedan ger oss en statistisk bild av var våra besökare kommer ifrån, hur många de är, hur våra kunder navigerar runt i vår webbutik etc. Detta gör att vi ständigt kan optimera vår webbutik och göra det så enkelt som möjligt för kunden att göra ett köp hos oss.
Vi använder även Facebook-pixel, vilket innebär att vi kan optimera vår annonsering via Facebook baserat på våra besökare här på RejseGear. Detta enbart för att göra annonseringen mer användarvänlig och mindre irriterande för kunderna.
Vi använder endast denna statistik för att optimera RejseGear.dk.
Prisgaranti
På RejseGear.dk erbjuder vi våra kunder en prisgaranti. Det innebär att vi matchar priset på en produkt om du hittar produkten till ett billigare pris i en annan webbutik (produktpris + leveranspris).
För att prisgarantin ska gälla måste produkten vara:
- Den exakta modellen och färgen
- I lager
Dessutom måste webbutiken vara på danska.
Så här använder du prisgarantin
Det är väldigt enkelt att använda prisgarantin hos RejseGear. Allt du behöver göra är att skicka ett e-postmeddelande till oss med en länk till produkten du hittat till ett billigare pris. Vi bekräftar då att produkten uppfyller våra prisgarantivillkor. Och när det är bekräftat får du produkten från oss till samma pris.
Prisgarantin gäller inte produkter som endast erbjuds för köerbjudanden, timerbjudanden eller under slutförsäljning. Dessutom måste produkten finnas fysiskt i lager i relevant webbutik. Produkten måste naturligtvis vara identisk med produkten i vår webbutik.
PriceRunner köpgaranti
När du handlar hos oss omfattas du av PriceRunners köpgaranti. Det innebär att du är skyddad upp till 50 000 kronor om något går fel med ditt köp. Köpgarantin är kostnadsfri och gäller alla registrerade medlemmar på PriceRunner.
Även om du inte redan är medlem i PriceRunner och har besökt vår webbplats via dem, kan ditt köp fortfarande omfattas av köpgarantin. Allt du behöver göra är att registrera dig inom en timme efter ditt köp. Att bli medlem kostar ingenting och tar mindre än tre minuter!
PriceRunner Köpgaranti skyddar dig vid skador på varan vid leverans, trasig vara, om en vara saknas vid leverans, om varan är felaktig eller defekt eller om varan inte levereras. Kom ihåg att beställningen måste adresseras till dig som konsument.
Du får endast ersättning för den direkta ekonomiska skada du har lidit, inköpskostnader och fraktkostnader. Köpgarantin omfattar inte ersättning för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeförlust eller inkomstförlust.
För de slutgiltiga användarvillkoren och en lista över kategorier som är undantagna från garantin, besök PriceRunner.
Tillgång till klagomål
Om du som konsument vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta support@rejsegear.dk . Om vi inte hittar en lösning kan du skicka ett klagomål till:
Representanthuset
Tullstation 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens klagomålsportal online här - http://ec.europa.eu/odr
För att kunna klaga måste den produkt eller tjänst du vill klaga på ha kostat minst 1 110 danska kronor och högst 100 000 danska kronor.
Villkoren uppdaterades senast den 27/2-2025.